Mariana Dari JERMAN !

Tuesday, March 05, 2013

Anyeung Haseyo !
Guten Abend(Jerman)

haha korang mesti pelikkan .. bila dgaq tajuk post ak ary nie.. firstly aq nak kata yang ak rasa bangga dan seronok sgat bila aku dapat tolong orang .. aku bukan nak menunjuk-nunjuk atau cemperak .. tapi aku rasa bangga ... teruskan baca kalau korang rajin atau terus like jer post ni kalau x mo bace ..

ceritanya bermula ..

petang tadi (5/3/2013) .. waktu aku teman kawan aku Mikhail balik ... semasa di BUS STOP .. aku ternampak ade sorang MINAH SALLEH ni .. dia macam terpinga-pinga (mungkin sesat kowt) ... aku duk hujung skali dgan Mikhail .. Minah Salleh tu dia sorang ja .. umur agak2 dalam 60 keatas , berambut putih dan BERMATA BIRU ! .. dan dia ada bawa beg baju .. 

Aku tgok dia ashik duk tnya dengan orang sekeliling dia tapi x de sorang pun nak layan aku tahu la orang tu buat2 x layan ke atau memang x faham bahasa enggeris ... Aku dgan Mikhail tgok dia mcam kesian ja .. aku suh Mikhail p tnya dia apa masalah tapi dia tak mau, malahan dia suruh aku pula yg p tanya .. last2 kami dua diam jer .. 

lepas tu .. ade bas lalu .. berhenti depan kami .. Minah Salleh tu pun pergi lah stop bus tu .. dia tanya apa entah ka drebar tu .. aku pun tak tau .. pastu Minah Salleh ni kuar balik n then dia tanya balik dengan orang sebelah dia .. tapi seorang pun tak layan .. ak pun surh mikhail p tnya .. dia tak mo .. last2 aku pun bangun p kat dia tnya apa masalah dia ...

dia pun bagi tau.. yg sebenarnya dia dari Taiping pastu die nak pegi ke pulau pinang dengan bas .. dia nak ke seberang pulau tapi dia x mau nai FERRY .. aku katalah kat kenapa tak naik Ferry ? kalau pelancong lain datang mereka semua mesti teringin nak nak Ferry .. dia kata x boleh sebab dia gayat .. so .. dia pun crita lah kat aku pasal dia gayat bila naik Ferry semasa dia bercuti kat ITALY sampai dia muntah .. so bila dia dtang MALAYSIA dia tak mau naik Ferry NANTI DIA MUNTAH LAGI ...

Baru aku faham ..jadi aku kata kat dia .. Bus Stop yg kami sedang duduk tu tak akan ada bas yg bawa terus ke seberang pulau melalui jambatan .. pastu aku suruh dia tunggu bas RAPID 703 kemudian p kat Jetty dan cari Teksi kat sana .. boleh la ..

Dia pun tunggu lah kat situ .. yang tak tahannya ! aku dok sembang ngan ada la nak dekat 30minit dia duk cita yang dia ni suka melancong .. dan dia dah ada kat Malaysia dah 4 bulan , dan juga dia warganegara JERMAN .. seriusly aku suka sgat Acient English Jerman dia memang fantastik ... pastu die citer kat Jerman sejuk dan kat Malaysia panas ... bla bla bla .. seda2 bas dah sampai .. dia pun kelam kabut lah nak naik bas ..

Pastu bila dia .. dah nak naik bas tu . aku baru teringat nak tanya nama dia .. ak tanya .. dia bagi tau nama dia MARIANA .. pastu dari bas die byebye (tangan die kat aku ) dan aku pun (byebye tgan aku balik kat dia) .....

hua bangganya aku .. dapat tolong dia .. mungkin bagi korang ini perkara biasa bagi aku .. aku rasa bangga .. alah kan cite2 aku nak jadi Pramugara .. jadi kerja aku  perlu berhubung dengan para pelancong ....
kesimpulannya aku seronok dapat tolong dia .. kalau boleh aku nak jumpa dia .. dan nak minta dia jadi mak angkat .. bcoz she is a nice person ...

thank you ... 

You Might Also Like

0 fan

JOM KOMEN ! JANGAN KEDEKUT SANGAT !

Labels